Experiments

EXPERIMENTACIÓ
Durant aquest curs, gairebé tots els dimecres realitzarem diferents experiments, amb els quals els vostres fills/es podran visualitzar, observar, escoltar, manipular inclús tastar...en funció del que s´estigui experimentant. És una manera divertida i diferent d´aprendre nous conceptes.
Depenent de l´experiment que es dugui a terme, pot durar una, dues o tres sessions..., quan finalitzi us passarem una graella on haureu de marcar la cara contenta o no en funció del que us expliquin els vostres fills/es, d´entrada poder no ho fan, però ja veureu que mica en mica aniran desenvolupant l´expressió oral que continuament treballem.

3er TRIMESTRE

1-SURA O S'ENFONSA?

Amb aquest experiment, vam aprofitar per parlar del pès dels objectes i del pès de l'aigua, per tal que poguessin entendre una mica més el perquè hi ha objectes que suren i d'altres no.











La plastilina en forma de bola s'enfonsa

En canvi amb una base plana com les barques no










2-CUCS DE SEDA:

Aquesta setmana no donarem el paper de l'experimentació perquè estem observant el procés dels cucs de seda, des que són cucs, fins que es converteixen en papallona...
Els donarem doncs, quan finalizi el procés.
















Mireu com els nostres cucs han fet ja el capoll!!!









Adeu, no t'oblidarem!!























3-GERMINEM UNA LLAVOR:

Igual que l'experiment dels cucs, aquest l'hem d'anar observant amb el temps el procés que segueix, és per això que la graella l'entregarem quan finalitzi aquest.















Ja estan creixent.....





4-TAST DEL MENJAR TÍPIC DE TEXAS:

Aprofitem el projecte de cicle del tercer trimestre, per fer experimentació. En aquest cas, els vostres fill/es van tastar els nuggets i els fritos de blat de moro (gust barbacoa).

















5-TAST DEL MENJAR TÍPIC DE MÈXIC:

A la majoria de nens i nenes de la classe els va agradar tot el que vam tastar.

FAJITAS 



GUACAMOLE




NACHOS

















5-TAST DEL MENJAR TÍPIC D'ARGENTINA:

En aquesta ocasió, la mare del Derek, que és argentina, molt amablement es va oferir per cuinar-nos uns "Alfajores", típics del seu país, per tal que els nostres infants s'apropessin una mica més a la seva cultura, en aquest cas en l'alimentícia.


També van tastar el dolç de llet


















2on TRIMESTRE

1-FEM SURAR UN OU AMB SAL:

El primer experiment d'aquest segon trimestre ha estat comprobar què passa amb un ou quan el poses en un recipient que conté aigua i després en una altre que conté aigua i sal.
Veiem-ho.




Amb l'aigua s'enfonsa, pesa més que l'aigua.



Amb la sal sura, els hem explicat què passa com al Mar Mort, que la gent flota per la gran quantitat de sal que hi ha.

2-RECICLEM:

Han estat en tot moment molt partíceps d'aquest experiment, ja que és quelcom que hem de fer a la nostra vida quotidiana i hem aprofitat l'hora d'esmorzar per treballar el reciclatge de les escombraries.


















        








3- SIMULEM L'EFECTE D'UN VOLCÀ:





















4- EDUCACIÓ VIAL:

Fer conscients als nostres petits/es de com hem d'anar pel carrer i amb què ens hem de fixar a l'hora d'atravessar un carrer, com hem d'anar, a quines senyals de trànsit hem d'obeïr, quines són les més fàcils per ells/es.


 1er TRIMESTRE
1- MANIPULEM AMB PINTURA: 

Aprofitant que ens ha vingut a visitar La Tardor, hem manipulat amb pintura però utilitzant els colors característics d'aquesta estació.
















2- ELS COLORS DELS RETOLADORS

Material necessari: Pots Transparents amb aigua, mocadors de paper i retoladors amb els colors de la tardor: groc, taronja, verd, marró i vermell.
Primer pintem els papers amb els diferents retoladors, després els anem posant a dins dels pots d´aigua d´un en un i observem com mica en mica el retolador desapareix del mocador i va tenyint l´aigua en funció del color amb què l´han pintat. Es pot fer el mateix procés barrejant els colors.
Primer pintem




I després.....màgiaaaaaaaa










3- ELS FRUITS DE LA TARDOR (TAST 1):

De casa cada nen/a vau portar tres fruits típics de la tardor, els vam preparar, netejant-los, pelant-los, tallant-los....per després observar-los, olorar-los i qui vulgués tastar-los.








4- ELS FRUITS DE LA TARDOR (TAST 2):

Aquesta vegada vau portar magranes, mandarines i moniatos.....Hurieu d´haver vist com els va agradar...














5- BARREJA DE COLORS:

A partir dels color primaris que ja coneixen, hem fet barreges per tal de veure quins colors obtindríem si els barregem amb uns altres i....màgia, de cada barreja hi sortia un color diferent.

6- MELMELADA DE CODONY:

El fet d'haver anat al laboratori per primera vegada els ha encantat.
Primerament vam veure els codonys crus, després els vam bullir (a casa), van veure que van pasar de ser durs a ser tous. En segon lloc els vam trossejar i els vam axafar, per tal que no ens quedessin grumulls i finalment els vam posar al foc durant una estona i li anàvem afegint el sucre que vau portar de casa (gràcies), mica en mica i ells van ser els encarregats, un per un, de remenar per tal que no se'ns enganxés.











7- ASPRE - SUAU

Aquesta vegada i aprofitant que fa dies estem treballant les diferents part del cos i perquè serveixen, hem fet l'experiment en referència al sentit del tacte.
Ens hem assegut en rotllana a la catifa, teníem a l'abast diferents objectes prèviament preparats i d'un en un hem comprobat el seu tacte i per la sensació que ens produia, havíem de dir si era aspre o suau.


Primer la felpa

Després la carbassa petita, que tenia bonys

La carbassa gran, ben llisa

Amb el rodet per fer pintura

Entre objecte i objecte, ens queda temps per mimar-nos els uns als altres...per menjar-se'ls


Amb el nostre mico sabi, del racó de pensar

I finalment amb un pelló
8- FIGURES GEOMÈTRIQUES:

Identificació i reconaixement de les figures geomètriques treballades aquest primer trimestre.




4 comentaris: